DRP, BCP, відновлення даних, резервне копіювання
Ще кілька років тому такі поняття як DRP, BCP, відновлення даних,
резервне копіювання, кластеризація і так далі можна було почути тільки в
середовищі вузькоспеціалізованих фахівців.
Сьогодні, ці питання часто обговорюють представники бізнесу, що не мають
прямого відношення до інформаційних технологій. Чому це відбувається?
Думаю, що ні для кого не секрет, що безперервна і якісна робота
бізнес-додатків різного рівня і серверної інфраструктури безпосередньо
впливає на ефективність роботи персоналу компанії. У даній статті
пропоную зупинитися докладніше на найбільш популярних в даний час
методах забезпечення безперервності бізнесу.
Якщо
ви хочете запобігти відмові системи зберігання і обробки даних або
звести таку вірогідність до мінімуму, а в екстреному випадку
розраховувати на професійні дії ІТ-СПЕЦИАЛІСТОВ із запобігання втраті і
оперативного відновлення інформації, то вам потрібно звернути свою увагу
саме на план забезпечення безперервності бізнесу - BCP (Business
Continuity Plan).
При правильному підході BCP
дозволяє забезпечити безперебійний доступ до даних компанії і
безперервне функціонування бізнес-додатків різного рівня за рахунок
підвищення відмовостійкої систем зберігання даних і резервного
копіювання найбільш критичної для підприємства інформації, а у разі
збоїв або аварії відновити роботу інформаційної інфраструктури в
найкоротші терміни.
Для забезпечення гарантованого
відновлення інформації вам знадобиться ефективний план відновлення
даних після аварії - DRP (Disaster Recovery Plan), який дозволить
ІТ-СПЕЦИАЛІСТАМ відновити працездатність серверної інфраструктури з
мінімальною втратою інформації в максимально стислі терміни. План
відновлення інформації після аварії повинен зважати на специфіку бізнесу
компанії, необхідний рівень безпеки і залежність бізнес-процесів від
системи зберігання і обробки даних. Ефективний
план відновлення даних після аварії дозволяє оцінити всі "вузькі місця" в
ІТ-інфраструктурі компанії у разі відмови серверного устаткування або
системи зберігання і гарантує своєчасне першочергове відновлення
найбільш пріоритетних сервісів. Методи
кластеризації, як правило, включають побудову
територіально-розподіленого кластера і кластера високої доступності,
можна віднести до програмно-апаратних засобів для вирішення питання
безперервного надання ІТ-СЕРВІСІВ. Побудова
кластера високої доступності, забезпечує високу доступність
корпоративних даних і відмовостійку всієї серверної інфраструктури
підприємства.
На жаль, часто на доступність
корпоративних даних можуть робити вплив і зовнішні чинники (техногенні
катастрофи, стихійні лиха і так далі). Це означає, що навіть система,
всі компоненти якої резервуються на випадок відмови, але зосереджені в
одному місці, не може гарантувати на 100% доступність корпоративних
даних у разі руйнування центру обробки даних. У рішенні цієї задачі
допоможе побудова територіально-розподіленого кластера, який гарантує
доступність корпоративної інформації навіть у разі повного руйнування
основою системи зберігання і обробки даних. Не
секрет, що розробка планів безперервності бізнесу вимагає додаткових
витрат компанії. Проте разом з цим кожна компанія отримує ряд істотних
переваг, таких як швидке і ефективне відновлення бізнесу в надзвичайних
ситуаціях, мінімізація фінансових втрат, задоволення вимог керівництва,
акціонерів і т.д.
В даний час безперервність
бізнесу можна планувати і забезпечувати як самостійно, так і за
допомогою послуг спеціалізованих консалтингових компаній. Але
оскільки часто ІТ-персоналу компанії не вистачає знань і досвіду в
побудові даних рішень, а дана область завдань є надзвичайно важливій для
успішного функціонування компанії, доцільно все ж таки користуватися
послугами спеціалізованих компаній. В цьому випадку можна бути
упевненим, що у разі будь-якого збою корпоративні дані будуть відновлені
в повному об'ємі і стислі терміни. Часто проект
по забезпеченню безперервності бізнесу силами сторонніх консультантів
починається з професійного аудиту системи зберігання і обробки даних.
Він дозволяє оцінити всі "слабкі місця" компанії у разі відмови
серверного устаткування або системи зберігання даних. Окрім стандартного
переліку послуг в даній області (BCP, DRP, кластеризація і ін.), також
слід звернути увагу на надання якісної сервісної підтримки, яка
забезпечує своєчасне оновлення планів відповідно до рівня розвитку
компанії. Таким чином, для успішного
функціонування бізнесу керівникам компаній необхідно заздалегідь
поклопочеться і передбачити створення плану забезпечення безперервності
бізнесу і відновлення даних після аварії, а в тих компаніях, де вони вже
існує, необхідно забезпечити їх постійну підтримку, тестування і
оновлення.
|
Категорія: Статті | Додав: Luther (15.04.2011)
|
Переглядів: 783
| Рейтинг: 0.0/0 |
|